poniedziałek, 18 listopada 2013

18. PRZEPIS NR 11- KONFITURA Z POMARAŃCZY

18. PRZEPIS NR 11 - KONFITURA Z POMARAŃCZY


Parę dni temu naszła mnie ochota na domową produkcję konfitur z pomarańczy. Przewertowałam stos książek kulinarnych, gazet, stron internetowych i blogów w poszukiwaniu konfitury, która będzie najlepiej oddawać aromat i smak pomarańczy, a jednocześnie będzie w miarę prosta i szybka.
W końcu na jednym blogu udało mi się znależć konfiturę, której prezentacja na zdjęciach mnie urzekła, a i sam przepis przypadł mi do gustu. Wydrukowałam więc recepturę, zaopatrzyłam się w cytrusy i zaczęłam produkcję konfitury.
Oto link stronki, która mnie zainspirowała:

http://ciasteczkolandia.blox.pl/2013/04/Konfitura-z-pomaranczy.html

Moją konfiturę zrobiłam trochę bardziej dżemowatą, z mniejszymi  kawałkami ( a właściwie paseczkami) skórki pomarańczowej, zmniejszyłam też ciut, pod upodobanie mojej rodziny ilość cukru.
Oto moja wersja konfitury pomarańczowej:

SKŁADNIKI:
- ponad 1 kg pomarańczy( u mnie było 1,2 kg z czego po obraniu miałam równy 1 kg)
- około 1 kg cukru
- 400ml wody
- 1 cytryna


SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
1. Pomarańcze i cytrynę umyć i sparzyć. Cytrynę odłożyć na bok, gdyż będzie potrzebna później.
2. Za pomocą skrobaczki do cytrusów zeskrobać wierzchnią, pomarańczową część skórki z wszystkich pomarańczy lub jeśli nie mamy obieraczki delikatnie sciąć ją nożykiem, pilnując by nie było na niej białej warstwy ( jesli jest należy ją ostrożnie wyciąć), a następnie pokroić ją w cienkie paseczki.
3. Obrać pomarańcze z pozostałej, niejadalnej białej części skórki, podzielić na cząstki, usunąć pozostałości białej skórki także z owocu ( jest gorzka!). Usunąć również białe błonki między cząstkami, jeśli są twarde.
4. Pokroić cząstki na kawałki. ( podobnie jak w oryginale kroiłam na  3 części)
5. Zważyć obrane pomarańcze i  pocietą na paseczki skórkę.
6. Odważyć w osobnym garnku potrzebną ilość cukru ( na 1 kg obranych owoców i skórek użyłam 750g cukru - czyli 75% masy owoców )
7. W dużym rondlu doprowadzić do wrzenia cząstki i skórki pomarańczy z wodą.
8. Gotować ok. 20 min.
9. Zdjąć z ognia, wsypać cukier, wymieszać, zostawić do ostygnięcia.
10.  Ze sparzonej wcześniej cyrtyny wycisnąć sok ( polecam kupić cytrynę z cienką skórką, gdyż te są bardziej soczyste).
11. Ponownie konfiturę doprowadzić do wrzenia  i gotować na malutkim ogienku ok. 1 godz.
12. Odstawić i dodać sok z cytryny.
13. Calość dokładnie wymieszać.
14. Goracą konfiturę przelać do gorących, wyparzonych słoiczków, zamknąć i odstawić do góry dnem, aż przestygną.
Smacznego!


Cyrtusy dokładnie myjemy i sparzamy.

Obieramy pomarańczową część skórki.

Pomarańczę dzielimy na cząstki, usuwamy białe części ( jak widać ja nie robiłam tego zbyt dokładnie) i kroimy na kawałki.


Zagotowujemy kawałki owoców i  paseczki skórki z wodą. Gotujemy ok. 20 min.

Zdejmujemy z ognia i wsypujemy cukier.

Mieszamy i odstawiamy do ostygnięcia.

Znowu zagotowujemy i na malutkim ogienku gotujemy ok. 1 godz.

Gotową konfiturę zdejmujemy z ognia, dodajemy sok z cytryny, mieszamy i napełniamy słoiczki.

A oto gotowa konfitura:)







3 komentarze:

  1. Dzisiaj zabieram się do pracy, nabrałam wielkiego smaka na nią :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Smakowicie wygląda ten twój dżemor ;)
    U mnie wyszedł tak: http://nieprzesol.pl/konfitura-pomaranczowo-dyniowa/
    Dzięki za przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzieki za przepis ide zrobic juz mama pokrojone :):)Irena

    OdpowiedzUsuń